torsdag 23 april 2015

När våren är som bäst!

När våren är som bäst, då kan man fortfarande njuta av sena eftermiddagar i trädgården om man som jag har bråttom hem från jobbet.

Ta sig en runda och se hur allt växer och knoppas.

Till och med hundtandsliljan Erythronium revolutum 'White Beauty' som jag satt knöl av i höstas, kommer att blomma i år...

precis som den nya narcissen 'Cha Cha' redan gör. Då blir man glad i hela kroppen!

Visst är det väl den underbaraste av tider vi har nu och en tid framåt!

7 kommentarer:

  1. Hei! Det er mye nå som gjør en glad i hele kroppen. Knopper er noe av det vakreste som finnes. Det har bare såvidt begynt og det liker jeg himla godt. At man kan se gjennom trærne, men det er bare nesten. Det er rett før bladene fyller alt. Nydelige vårbilder. Og vi har lang tid igjen av den beste tida. Kan det være bedre? Ha det så godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  2. Lyckliga du.Min lilja åt nog sorken upp för den hittar jag ingen stans.
    Jag njuter ändå av våren
    Ha n fint och skönt slut på veckan
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är nog den underbaraste tiden, men det kommer vi nog att säja de närmaste veckorna! :)
    Ljuvliga bilder!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Håller med, maj månad är en av favoritmånaderna! Den andra är september...
    Min gula hundtandslilja, som jag satte i höstas blommar nu! Måste nog fota lite i trädgården i morgon!
    Det händer ju saker snabbt nu!
    Må så gott, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Jaa, den mest gudomliga tiden, man kan nästan se från dag till dag hur det växer och knoppas. Trädgårdsrundorna är verkligen en lisa för själen.
    Vi får hoppas på en fin trädgårdshelg!

    Kram
    Cathrine

    SvaraRadera
  6. Ja, instämmer helt och fullt, våren är den bästa årstiden. Vilka härligt ljusa och vackra bilder!

    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Åh ja, våren kribler og gjør oss så lyse og glade. Nydelige bilder hos deg.

    Ha en fin helg.

    jannicke

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja