fredag 13 mars 2015

Vårfägring!

Det här med att försöka planera hela sin trädgård och sina inköp, ja men det går ju bara inte. Då får man hålla sig ifrån allt vad handelsträdgårdar och plantskolor heter.

Står bollvivorna bara sådär framför en och är härligt vårkrispiga, ja då går det inte att låta bli.

Hittar man dessutom en sån här raring som står och blänger på en, ja då är det bara kört. Vips åker allt ner i korgen med ytterligare penséer och ett träd. Fast trädet har jag faktiskt planerat hela vintern och funderat fram och tillbaka vilket jag vill ha och nu är det beställt.
Vilket det blev - ja, det återkommer jag till!

5 kommentarer:

  1. Har du redan blommor på viva? här har inte så mycket slagit ut än det var 9 minus i morse burr skönt att få krypa ner en stund till. Det värsta av allt jag ska på mässan snart och det törs jag inte tänka på vad som kan hända då.
    Ha en skön fredag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Visst är det svårt att motstå alla dessa skönheter! Bollvivan var underbar likaså den dubbla, röda julrosen! Åh, så vacker!
    Träd funderar jag också över som ska fylla ut lite där jättebigarråträdet stod. Undrar just vad du har tänkt dej! Det ska bli spännande att se, kanske blir jag inspirerad!? :)
    Ha en härlig fredagskväll och helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Hihi... å vad jag känner igen mig. Jag har en plan i mitt huvud innan jag åker till plantskolan men sen när jag kommer dit så faller jag som vilken missbrukare som helst - jag är hur lättledd som helst! Sen kommer jag hem och undrar vart i all världen jag ska sätta dessa plantor...
    What a cliffhanger med ditt träd - ser med spänning fram emot ditt nästa inlägg!

    Kram och fin helg till dig,
    Cathrine

    SvaraRadera
  4. Nämen så där är det ju! Plantskolornas utbud är svårt att motstå.
    Jag beundrar alltid dem som planerar sin trädgård och följer planeringen.
    Det tycker jag att du gör! Men några små snedsteg måste man få ta...
    Ha en skön helg, kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Vilken bedårande julros!
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja