tisdag 26 november 2013

Entré

 
Nu är det två månader sedan jag började att blogga och då såg det ut så här i vår septemberträdgård. Jag har tänkt att denna vy ska följa mig i årtidsväxlingarna.
 
Som jag berättat tidigare fanns här ingen trädgård att tala om. Det som fanns som syns i bild här, är gräset i hushörnan och så rönnarna som står på var sin sida om grinden. Sakta men säkert ska dock en trädgård få växa fram.
 
 
 
Nu i november ser det ut så här. Gräset i hushörnan är nu brunt och träden har tappat sina löv. Denna novemberdag visade sig från sin bästa sida, drygt 10 grader och solsken. Ljungen i krukan har vuxit till sig och jag hoppas den håller sig ett tag till.


6 kommentarer:

  1. Åh, det ser så trevligt ut! Väljer man växter med som har struktur året om så är det alltid fint.

    Det skulle vara jättespännande att få se fler bilder av ditt fina hus ocjkså:)

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  2. Det ser så fint och välskött ut i din trädgård, trots november! Väldigt inbjudande entré!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  3. Missförstå mig inte.....jag tycker att du har en fin bas med gräsen, klotet, träden och lavendeln. Fina karaktärsväxter!

    Sen kan man ju såklart alltid ha mer:). Älskade buxbomen är svår att ersätta men jag tycker faktikst inte att det måste vara grönt. Bara det har en tydlig form.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera
  4. Det ser mycket trevligt ut och fortfarande mycket grönt!!
    Mariana

    SvaraRadera
  5. Det är väldigt vackert vid ert hus och det skall bli roligt att få följa det!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  6. Så fint et hus du har. Det blir veldig spennende å følge deg fremover. Artig å skape hage. Jeg legger meg til som følger her hos deg:)

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja