onsdag 9 oktober 2013

Pioner!

 
Grannen kom häromveckan och sa att det står en pion i skogsdungen - "vill du ha den? Den har stått där i mörkret i flera år och aldrig blommat!". Nej, svarade jag ganska snabbt, ta den du! Jag är litet tråkig på det där sättet och vill oftast inte ha något jag själv inte har valt.
 
Sen gick det nog en vecka eller två och jag gick och tänkte på den där pionen. Inte kan den stå där i dunklet alldeles ensam, den måste grävas upp. Sagt och gjort, nu har den fått en tillfällig placering och kommer säkerligen att få flytta igen. Jag måste ju se blomningen innan jag bestämmer mig och det är ju först nästa år som min trädgård ska ta form. Så inga fler "fådda" växter, tack!


1 kommentar:

  1. Jag är precis som du, vill själv bestämma vad som ska finnas i min trädgård. Men ibland är det värt att chansa:).

    Vilka underbara bilder du visar från New York. Helt i min smak.

    Kram,
    Maria

    SvaraRadera

Om du ställer en fråga i kommentarsfältet, så svarar jag dig här, under din fråga./Merja